Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Θετικό Μαθησιακό Περιβάλλον



Το μαθησιακό περιβάλλον παίζει έναν από τους σημαντικότερους ρόλους στη διαδικασία της μάθησης. Η συμπεριφορά του δασκάλου είναι αυτή που το καθορίζει και υπάρχει αλληλεπίδραση στις συμπεριφορές δασκάλων και μαθητών. Αν εγώ, ο εκπαιδευτικός, αλλάξω τη συμπεριφορά μου απέναντι στους μαθητές, θα συμπεριφέρονται κι αυτοί διαφορετικά. Η συμβουλή σχολικού ψυχολόγου σε σεμινάριο στην Ιρλανδία ήταν:
"Καταγράψτε και παρατηρήστε"
Καταγράφοντας τον εαυτό μου, τις αντιδράσεις και τις συμπεριφορές μου στην τάξη κατορθώνω να δημιουργήσω ένα θετικό μαθησιακό περιβάλλον;
Και το βασικότερο, αν βιντεοσκοπήσω τον εαυτό μου την ώρα που διδάσκω, μου αρέσει αυτό που βλέπω; Είμαι εγώ; Θα ήθελα αυτόν τον άνθρωπο που βλέπω για δάσκαλό μου; Ας το δοκιμάσουμε κι ας αναρωτηθούμε !!!