Κυριακή 27 Ιουνίου 2010

"Το Σχολείο Των Στρουμφ"- Παρακαλώ ακούστε προσεκτικά! Παρατηρείτε κάτι;

Αν άκουγαν οι μαθητές/τριες μας αυτό το τραγούδι, πιστεύετε ότι θα ταυτίζονταν;

Κατά ένα μεγάλο μέρος, κατά την άποψη μου, πιστεύω ναι.
Οι φράσεις "βγάλτε τα βιβλία σας", "διάβασες το μάθημα;", "ποιος θα ρθει στον πίνακα" , ¨παρακάτω ποιος θα πει;".... ακούγονται στα αυτιά των μαθητών/τριών τόσο κλασικές και κουραστικές.
Πιάστηκα από την φράση των Στρουμφ στο τραγούδι "τα ίδια πάλι θα μας πει...!" για να τονίσω ότι "τα ίδια και τα ίδια" λοιπόν, είναι σίγουρο ότι κουράζουν....οφείλουμε λοιπόν οι εκπαιδευτικοί να ανανεώνουμε τις γνώσεις μας και να εφαρμόζουμε διαφορετικές διδακτικές μεθόδους στο μάθημα ώστε να προκαλούμε το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών. Είναι σίγουρο ότι οι μαθητές/τριες μας δεν μαθαίνουν όλοι/ες με τον ίδιο τρόπο. Εάν ανακαλύψουμε μέσα στην σχολική χρονιά τον τρόπο με τον οποίο μαθαίνουν, θα μπορούμε να τροποποιήσουμε τον τρόπο διδασκαλίας και να εντάξουμε την ύλη στις δικές τους ανάγκες.
Η επιμόρφωση η οποία σχεδιάζεται από το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να στραφεί και σε αυτόν τον τομέα. Πώς θα γίνει το μάθημα μας ενδιαφέρον και θα ικανοποιήσει σε ένα μεγάλο ποσοστό τις ανάγκες των μαθητών/τριών μας;
Η μικρή μου εμπειρία στο δημόσιο σχολείο, μου έχει δείξει ότι η συμμετοχική/ενεργή παρακολούθηση του μαθήματος μέσω της ομάδικής εργασίας και οι νέες τεχνολογίες βοηθάνε προς αυτή την κατεύθυνση.

Τα ευρωπαικά projects Etwinning το αποδεικνύουν αυτό χωρίς καμία αμφιβολία. Το online σεμινάριο " Εργαλεία Web Tools 2.0" το οποίο παρακολουθούμε αυτή την στιγμή, το αποδεικνύει επίσης.

Ας τονίσουμε, ας προβάλλουμε οι εκπαιδευτικοί την ανάγκη αυτή...είναι ένα σημαντικό βήμα για ένα "ονειρικό σχολείο για όλους¨.

Μαρίνα